Siitähän minulla ei oikeasti ole hajuakaan. Foorumilla kysellään kumpi olisi tervetullut, kaikki sanovat, että ei väliä kunhan on terve, mutta vähän ehkä toivoisin ... Se on ihan ok. Minäkin vastasin vähän niinkuin niin.

Minä ehkä enemmän toivoisin poikaa ja minä olen kokoajan ajatellutkin että luonnollisesti meille tulee poika. Sitten tein foorumilla testin, joo poikaa povasi ja sitten tein sellaisen kiinalaisen testin, että tyttö tulis nyt kuitenkin. Eihän sitä nyt testein voi selvittää, mutta kunhan huvikseni.

Miksi en haluaisi tyttöä, ei tytössä mitään vikaa ole, koska ehkä kuitenkin jopa haluaisin tytön, ongelma löytyy taas vähän syvempää, olisinko oikeasti valmis korjaamaan kaiken, pystyisinkö siihen? Minun äiti on aina ollut poikien äiti, nyttemmin lapsenlapset ovat myös olleet poikia joiden kanssa äitini tulee loistavasti toimeen, minähän olin meidän perheen tyttö, ei minun äiti osannut olla tytön kanssa, saati kasvattaa tyttöä koska senkään äiti ei osannut olla sen kanssa, vaikka isoäitini isoin osa lapsista onkin tyttöjä, mutta jostain kaukaa se on alkanut. Siksi mietin että osaisinko minä sitten olla tytön kanssa? Voihan olla, että juuri tästä syystä meille sitten tuleekin ensin tyttö, mutta poika kuulostais helpommalta aloittaa, voih.

Niin, että miten tällä taustalla kasvatetaan tervejärkinen tyttö? Vahva nainen. Toisia kunnioittava ihminen. Ei nalkuttavaa hirmuliskoa. Rakastava ja hellä. Terveesti itsetietoinen. Itsenäinen mutta sellainen joka ymmärtää toisten ihmisten tärkeyden.  Itseään arvostava ja rakastava. Irtipäästävä ja unelmiaan tavoittava. Elämää ja ennenkaikkea luontoa kunnioittava. Se olisi ehkä isoin urakka mitä voin kuvitella. 

Kylläpäs juuri sattuikin jännästi, jokin merkki vai?

Laitoin hetkeksi silmäni kiinni ja näin pelkän maljan, graalin malja tuli mieleeni. Sitten googleen ja wikipediaan. "Graalin malja on kristinuskon mytologiassa astia, johon Joosef Arimatialainen otti talteen verta ristiinnaulitun Jeesuksenhaavoista. On sanottu, että maljalla olisi voima parantaa kaikki haavat. Graalin malja on yksi tunnetuimmista kristinuskonmyyteistä."

Maljalla on voima parantaa kaikki haavat. Aivan. Tämäkin pohtimani haava paranee kyllä tämän matkan aikana.