Yritetäänpä taas pukea sanoiksi mietteitä, pirun vaikeaa koska yksinkertaisesti kirjoittamisen lahjoja ei minulla ole suotu, olisikin paljon helpompaa jos jokainen vain voisi tulla ja katsoa tämänkin mun ajatuksista ja välillä kelata jos ei ymmärrä.

Mitä suku merkitsee sinulle? Mä tiedän että sille on varmasti syy miksi kukanenkin mihin sukuun syntyy mutta meikäläiseltä se on jääny vähän epäselväksi että pitäisikö sukulaisia kohtaan tuntea velvollisuuksia kun ihan oikeasti, eihän kaikkien kanssa oikeasti vain voi tulla toimeen vaikka kaikki täytyykin hyväksyä. Vai?

Me ollaan miehen kanssa niin eri planeetoilta (ollaan oikeastikin ;) joku hiffasi joku ei) Hän on hyvin sukukeskeinen, ylläri, asutaanhan me kivenheiton päässä hänen vanhemmistaankin. Kun hänen siskonsa perheineen tulee käymään vanhemmillaan ryntää sinne koko kykenevä suku vuoropäivin vierailulle ja kuulumisten vaihtelulle, valitettavasti joskus joudun osallisiksi näihin suurryntäyksiin ellen tiiraile kaukoputkella tarkasti autojen lukumärää pihalla ennen kahvilla pistäytymistä. No nyt ollaan taas kaksi päivää sukuloitu, thats fine jos pysyn kotona ja mulla on tekemistä mutta. 

No mutta... tottakai minun sukurakas mieheni haluaa osallistua jokaisen vieraan vierailuun myös mikä aiheuttaa hetkittäin kitkaa meidän välillä, tällaiset viikonloput menee suhtkoht niin että mies nukkuu tässä kotona ja suorittaa "pakolliset" työt mutta muutoin hän oikeastaan on tuolla naapurissa ja sekös välillä nakertaa meikäläistä joka ei sukuunsa pidä ei minkäänlaista yhteyttä ihan vain sukulaisuuden takia. Toki minulla on suvusta muutama ystävä, pari yhteistyökumppania, yhdeltä ostan firmalle palveluita ja muutama käyttää minun yritykseni palveluita, muiden kanssa me ei pidetä yhteyttä vaikka kuinka ollaan sukua, mummilta saan kasvimaaherkkuja ja minä vastapalvelukseksi vien hänelle sellaista mitä hällä ei ole, ihminenhän on sellainen että se tekee KAIKEN ihan vain siksi että jollain tapaa se aina hyötyy siitä, joten oikeastaan kun hyppään taas asiasta viidenteen niin onko pyytettömyyttä sittenkään olemassa, minkäänlaista? 

Ja miksikös minua tää ihmetyttää kovin? No siksi, että niitä hulluimpiakin halutaan muka tavata (kaikella rakkaudella) ja ai että on niin kivaa raatata vaikka sitten seläntakana ei hyvää sanaa tule. Aika törkeää sanoisinko. Eikö vois vaan sitten pysyä kaukana jos ei aidosti olla kiinnostuneita, ei vain sen takia että tässä ollaan serkuntytön kaimoja? 

Hah ja tottakai tässä on jotain katteenpaskaa mukana myös, tai olisi jos tuollainen sukuyhteisöllisyys perustuisi edes osaksi rehtiyteen ja toisen rehelliseen arvostamiseen ja välittämiseen, ei pelkästään velvollisuuteen. Peace! 

Maksoin tänään melkein tonnin veroja, syytän siis nyt valtiota siitä että tämä postaus oli ehkä hivenen negatiivissävytteinen ;)